De nieuwe Renault Clio: icoon van een nieuwe generatie

Renault heeft op de Autosalon van Geneve de volledig nieuwe Clio geïntroduceerd.

DALEN SCHIPHOL-RIJK –  Sinds de introductie van de eerste generatie in 1990 zijn circa vijftien miljoen exemplaren van de Clio verkocht. Daarmee is de Clio wereldwijd het bestverkochte model van Groupe Renault. Sinds 2013 staat de Clio zelfs aan de top van het B-segment in Europa – sinds 2012 noteert Renault elk jaar wéér hogere verkoopcijfers voor de Clio. Onlangs werd op de Autosalon van Geneve de vijfde generatie geïntroduceerd

‘Evolutie en Revolutie’

Met het design volgens het principe ‘Evolutie en Revolutie’ biedt de nieuwe Renault Clio een volwassener carrosserieontwerp en een compleet nieuw interieur. Met zijn fraai gebeeldhouwde vormen en zelfverzekerde voorzijde straalt de nieuwe Clio dynamiek uit en oogt hij vooruitstrevend, terwijl hij onmiddellijk herkenbaar is als Clio. 100% van de onderdelen zijn compleet nieuw. In het nieuwe interieur is duidelijk sprake van een revolutie. Zowel qua design als kwaliteitsuitstraling en technologie is het interieur geïnspireerd op dat van auto’s uit hogere segmenten. Daardoor profiteert de berijder van optimaal gebruiksgemak en uitgebreide functionaliteiten.

 

 

Moderner en atletischer.

De vijfde generatie Clio is opnieuw moderner en atletischer en bezit hetzelfde DNA dat al bijna dertig jaar verantwoordelijk is voor succes. Het nieuwe model bouwt voort op de sterke punten van de vorige generaties.

Net als de Clio I van 1990 bezit de nieuwe generatie “alle kenmerken van een geweldige auto”. Het model is voorzien van technologie uit duurdere modellen zoals de Mégane en Espace.
Net als de Clio II biedt hij indrukwekkende interieurruimte en hoogstaand comfort.
Net als de Clio III heeft hij opnieuw een kwalitatief hoogwaardiger uitstraling.
Net als de Clio IV heeft de nieuwe Clio een krachtige uitstraling, met een designtaal die het gehele aanbod van Renault heeft geïnspireerd en is uitgegroeid tot een handelsmerk van Renault.

De populairste auto in zijn segment.

“De vijfde generatie Clio is heel belangrijk voor Renault, want het is de populairste auto in zijn segment en de op één na bestverkochte auto in heel Europa. De Clio is een icoon en de nieuwste generatie verenigt het beste van alle voorgaande generaties. Het uiterlijk van de Clio IV trok veel nieuwe klanten en doet dat nog steeds. Daarom hebben we dat DNA gehandhaafd en er moderniteit en elegantie aan toegevoegd. Het interieur is juist revolutionair gewijzigd. Het heeft een kwalitatief aanzienlijk hoogwaardigere uitstraling, is verfijnder en bevat meer technologie. Dit is de beste Clio ooit.”

Laurens van den Acker, Senior Vice President, Corporate Design

Instructieboekjes online

Bekijk de e-guide voor het gebruik en onderhoud van uw Renault

De nieuwe Renault Clio: icoon van een nieuwe generatie

Renault heeft op de Autosalon van Geneve de volledig nieuwe Clio geïntroduceerd.…

Bekijk bericht
Renault Captur ook als occasion doorlopend op voorraad bij Autobedrijf J. Hoiting

Dankzij het grote succes van de Renault Captur zowel nieuw als op de markt voor occasions is Autobedrijf J. Hoiting Dalen continue actief om u een gev…

Bekijk bericht